Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2014 08:19 - Еволюция, морал и насилие. Еволюционната теория разрушава съвременната цивилизация (1)
Автор: django Категория: Други   
Прочетен: 2213 Коментари: 0 Гласове:
1



 Дарвинизмът е имал разрушително действие върху обществото. Неговите последствия достигат до най-дълбоките основи на обществения живот и култура. В тази глава ще ви дадем кратък преглед на някои от последствия от еволюционното мислене върху съвременния свят.

Една значителна причина за това огромно въздействие е фактът, че еволюцията е нихилистична по отношение на морала. Първо, ясният извод е, че хората са просто животни, и следователно няма добро или зло. Второ, тя учи, че всеки еволюционен напредък се постига от едни за сметка на други. Най-добрият успех идва при онези, които стъпват върху другите; смазват ги; и, ако е необходимо, ги унищожават. Това им дава “пригоденост” и “качества за оцеляване.”

Друго разрушително свойство на еволюционната теория е фактът, че тя е само вариант на атеизма. Нейните защитници войнствено атакуват религията като цяло и конкретно християнството. Християнството е обявено за суеверие, а Библията за книга с митове. Еволюционното учение и християнството са напълно противни едно на друго. Те са изцяло несъвместими. Никой не може да вярва едновременно и двете учения или да се опитва да съчетава части от тях. Всеки, който се опитва да го прави, само заблуждава самия себе си. Сред съзнателните християни има църковни водачи, религиозни учители, учители по природни науки и учени, които се опитват да съчетаят част от еволюционната теория с библейски вярвания. Но двете позиции просто не могат да се съчетаят. Например, някои твърдят, че вярват на Библията, но също твърдят, че е имало дълги епохи на развитие на формите на живот до човешки същества преди шестдневното сътворение в Битие 1. Ако това е вярно, тогава грехопадението на човека, както е описано в Битие 3, не е вярно. И ако човекът не е паднал в грях, тогава обещанието в Битие 3:15 не е нужно, Христос не е нужен, Голгота не е нужна, не е нужно никакво изкупление за грях, не е нужно никакво спасение от греха.

1 – ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ЗАПАДНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ

ЕВОЛЮЦИЯТА И ЗАПАДНОТО ОБЩЕСТВО – Еволюционната теория е имала ужасно, разрушително въздействие върху Западната цивилизация през 20 век. Фактите описани в тази глава могат да изглеждат трудни за вярване, така че ще ги подкрепим с цитати възможно най-цялостно.

“Невъзможно е да разберем двадесети век без Дарвиновата революция. Социалните и политически течения, които движеха света през последните осемдесет години, биха били невъзможни без неговата интелектуална подкрепа. Иронично е да си припомним, че нарастващо светските възгледи на деветнадесети век първоначално отвориха пътя за приемане на еволюцията, докато днес Дарвиновият възглед за природата е най-вече отговорен за агностичните и скептични възгледи на двадесети век. Онова, което преди е било извод от материализма, днес е станало негова основа.”—*Michael Denton, Evolution: A Theory in Crisis (1988), p. 358.

image

ЧАРЛС ДАРВИН:
Противно на твърденията на съвременните еволюционисти, самият Чарлс Дарвин казва, че човечеството произхожда от маймуните.

Постепенно се правят опити да бъде разширена еволюцията във всяка област на науката. Забележително е, че теория основана на объркани размишления и несъществуващи научни факти може да бъде направена основа за единствена, унифицирана структура на познанието.

“Идеята за еволюцията бързо беше разширена и в други области освен биологията. Неорганични предмети като животът на звездите и образуването на химическите елементи от една страна, и от друга предмети като лингвистика, социална антропология и сравнително право и религия, започнаха да се изучават от еволюционна гледна точка, докато днес имаме възможността да виждаме еволюцията като универсален, всепроникващ процес.”—*Julian Huxley, “Evolution and Genetics,” in V.R. Newman (ed.), What Is Science? (1955), p. 272.

Стигнали сме дотам, че днес човекът, който се противи на множеството атеистични идеи, които му подхвърлят под името “еволюция,” бива смятан за чудак – или по-зле.

“Онзи, който не почита Дарвин, неизбежно привлича върху себе си любопитния поглед на психиатрите.”—*Garrett Hardin, Nature and Man’s Fate (1961).

*Литъл обобщава накратко зловещото учение в основата на тази теория.

“Дарвин твърди, че естественият отбор управлява еволюцията на формите на живот; най-пригодените оцеляват. Това твърдение става основата на няколко школи на политическа и обществена философия, включително икономиката на laissez-faire и нацизма. Те изхвърлят възгледа за човека като паднал ангел и го заместват с възглед за човека като издигнало се животно.”—*F. H. Littel, The Macmillan Atlas History of Christianity (1976), p. 104.

РАННИ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ – Преди повече от век и половина *Гьоте казва следните мъдри думи:

“Науката е сериозно забавена в развитието си от изучаването на неща, които не си заслужават да се знаят.”—*Johann von Goethe (1749-1832), цитиран в Asimov’s Book of Science and Nature Quotations, p. 257.

Би било добре ако *Чарлс Дарвин и неговите ученици се бях вслушали в това предупреждение. Върху човечеството през 20 век са били нанесени сериозни вреди от теоретичните измислици на *Дарвин и неговите последователи.

Малко след издаването на книгата на *Дарвин Произход на видовете през 1859, много почтени мъже се опитват да предупредят света - и самия Дарвин – относно ужасните последствия които ще дойдат, ако такава теория стане широко приета. *Ромейнс, макар и личен приятел на Дарвин, осъзнава докъде води теорията.

“Никога преди в историята на човека такова ужасно бедствие не е сполетявало човешкия род като това, което всички, които гледат, виждат да настъпва като потоп, в мрачно разрушение, неустоимо по мощ, изкореняващо нашите най-сърдечни надежди, поглъщащо нашето най-скъпоценно верую и погребващо нашия най-висш живот в безсмислено опустошение. . . . Бентовете на неверието са отворени и атеизмът настъпва срещу нас.”—*George Romanes, A Candid Examination of Theism (1878).

Скоро след като книгата на *Дарвин излиза от печатницата, един негов съвременник и водещ британски биолог, Седжуик, пише на Дарвин. Отбелязвайки смехотворните ненаучни “факти” и хипотези в книгата, Седжуик предупреждава *Дарвин, че неговата книга ще отвори кутия на Пандора:

“Адам Седжуик, автор на известния учебник Student’s Text Book of Zoology, след като прочита книгата Произход на видовете, изразява своето мнение към Дарвин със следните думи: ‘Прочетох вашата книга с повече болка отколкото удоволствие. На някои части от нея се възхитих много, на други се смях докато ме заболяха хълбоците; други части четох с абсолютна тъга, защото ги смятам за напълно лъжливи и опасно злотворни.’

Напълно според страховете на този велик учен, еволюционната идея за цивилизацията се разрастна до практически метод на мислене и правило за поведение, засягащи мисленето и действията на всяка част от човешкия род. Човешкото поведение винаги бива повлияно от философията, която е намерила широко приемане.”—H. Enoch, Evolution or Creation (1986), pp. 144-145.

 

“Нашето поколение доживя да види неизбежния резултат от еволюционното учение – резултат, който Седжуик предвижда още докато чете Произход на видовете. Отношението на Мусолини е било напълно управлявано от еволюционната теория. В своите публични речи той многократно използва дарвинистки термини докато се подиграва на идеята за вечен мир, защото той пречи на еволюционния процес. В Германия е било същото. Умът на Адолф Хитлер е бил пленен от еволюционното учение – вероятно от много ранна възраст. Еволюционните идеи, без въобще да бъдат прикривани, са в основата на всичко най-лошо в Майн Кампф и в неговите публични речи.”—R.E.D. Clark, Darwin: Before and After (1948), p. 115.

ВЛИЯНИЕТО НА НАУКАТА – Влиянието на науката върху обществото, морала и културата през 20 век е било огромно. Думите на учените се приемат като че ли са непогрешими; докато, в действителност, всички дейности в науката са уязвими на човешки заблуди.

“Схващането за природата трябва да е съвместимо с начина, по който хората се държат в даден културен контекст, за да бъде приемливо. Когато се задълбочим в основата на нашите научни вярвания . . . откриваме, че те са точно толкова повлияни от нашето общество колкото и нашите други вярвания.”—*Jeremy Rifkin, Algeny (1984), p. 32.

За да могат да придобият прехвалената власт, която научният напредък обещава, хората са готови да предадат живота си и дори вярванията си на научните теоретици.

“Науката обещава на човека власт. . . . Но, както толкова често се случва, когато хората биват примамвани с обещания за власт, цената е робство и безсилие.”—*D. Joseph Weizenbaum, изявление направено през 1976, цитирано в Asimov’s Book of Science and Nature Quotations, p. 283.

*Джастроу, говорейки за много учени в наши дни, казва, че те са твърде опиянени от своята власт над живота на хората.

“Техният материализъм е толкова дълбоко вкоренен . . . и учените обичат да си въобразяват, че имат уникален контрол върху реалността. И са много арогантни относно това.”—*Robert Jastrow, цитиран в B. Durbin, “A Scientist Caught Between Two Faiths: An Interview with Robert Jastrow,” in Christianity Today 26(13):15 (1982).

Този контрол върху човешкото мислене има силата да преобразува науката в нещо подобно на организирана религиозна система, със своя система от вярвания, жреци и ритуали. Поради своето ужасно въздействие върху морала, дарвинизмът автоматично получава централното място на поклонение в големия храм на атеизма.

“Чрез религията на науката дарвинизмът е държал и продължава да държи контрол върху умовете на хората.”—*Encounter, November 1959, p. 48.

ЕТИКА И МОРАЛ – Става изключително опасно, когато хора с материалистични виждания са поставени в положение на власт да определят онова, което масите трябва да вярват по отношение на човешкия морал. Закоравелите еволюционисти са решени да не позволят на хората просто сами да избират морала, от който ще се ръководят. Еволюцията бива налагана на хората отгоре, от детската градина до гроба. Ревностните еволюционисти са посветени на стремежа да изличат всяка друга религия освен своята си. Атеизмът и само атеизмът е тяхното верую и тяхната цел. По своята същност, дарвинизмът учи най-злите морални принципи. Като заявява, че човекът е просто животно, той след това представя учението, че най-успешните животни са онези, които първи нападат и унищожават. Възгледите, на които хората биват учени, определят тяхната система на морални правила и техния начин на живот.

“Всяка етика е основана върху дадена философия относно човека, и всяка философия относно човека сочи към конкретно етично поведение.”—*J. Drane, “A Philosophy of Man and Higher Education,” in Main Currents in Modern Thought, (1927), p. 98.

Дарвинизмът заявява, че човекът не е по-добър от животните.

“В света на Дарвин човекът няма специално положение освен своето определение като отделен животински вид. Той е в най-пълния смисъл част от природата и не е отделен от нея. Той е роднина, не преобразно, а буквално, на всяко живо същество, било то амеба, плосък червей, бълха, водорасло, дърво или маймуна – макар и степените на роднинство да са различни и да чувстваме по-малко сходство с четиридесет и втори братовчеди като плоските червеи, отколкото, като сравнение, с братя като маймуните.”—*George Gaylord Simpson, “The World into Which Darwin Led Us,” Science 131 (1960), p. 970.

Дарвинизмът носи морален холокост върху света, който става все по-тежък с всяко десетилетие. Едно едно изявление, което трябва да запомним:

“Именно защото Дарвиновата теория прекъсна връзката на човека с Бога и го тласна в космос без цел и посока, нейното въздействие беше толкова дълбоко. Никой друга интелектуална революция в наши дни . . . не е засегнала така дълбоко начина, по който хората гледат на себе си и на своето място във вселената.”—*Michael Denton, Evolution: A Theory in Crisis (1985), p. 67 [австралийски молекулярен биолог].

Учени сме да възприемаме себе си само като зли животни. Казвайте на хората достатъчно често, че са само животни, и те ще започнат да го вярват. *Дарлингтън казва, “Насилието е . . . плод на еволюцията.”

“Първата точка е, че егоизмът и насилието са вложени в нас по природа, наследени от нашите далечни животински предци. . . . Следователно насилието е естествено за човека, плод на еволюцията.”—*P. J. Darlington, Evolution for Naturalists (1980), pp. 243-244.

Еволюционната теория не дава на човечеството никакви възвишени стандарти, закони, норми или ценности.

“ ‘Еволюцията подкрепя стратегии за възпроизвеждане, които дават най-многобройно потомство, без оглед на човешки ценности на справедливост или честност.’

‘Природата не ни дава никакво морално ръководство за човешко поведение.’

 

Дори не знаем какво е ‘естествено’ за нашия собствен вид. Всеки няколко години се появява нова теория относно какво е нашето ‘естествено’ хранене, нашата ‘естествена’ продължителност на живота, нашите ‘естествени’ сексуални практики, нашата ‘естествена’ обществена система или нашето ‘естествено’ взаимоотношение с природата. Природата е безкрайно интересна, но тя не предлага никакъв ‘естествен’ начин на живот, на който хората да подражават. Дори в еволюцията няма ‘естествена’ склонност към ‘напредък,’ ‘съвършенство’ или ‘възход.’ В повечето случаи дори не знаем какво всъщност става в природата.”—*R. Milner, Encyclopedia of Evolution (1990), pp. 79, 124, 317.

Дарвинизмът е това, което съсипва човечеството днес.

“Дарвинизмът помогна за съсипването на човечеството като даде научна обосновка на най-кръвожадните и егоистични импулси.”—*Robert T. Clark and James D. Bales, Why Scientists Accept Evolution (1966), p. 64.

Еволюционната теория е навлязла във всяка област на поведение, бизнес, наука и управление.

“[Дарвинизмът] определено е формирал мисленето на нашия политически и биологичен елит . . . този начин на мислене . . . е бил възприет и приложен в политиката и морала.”—*A. E. Wilder-Smith, The Natural Sciences Know Nothing of Evolution (1981), p. 148.

Един водещ учен на нашия век описва добре голямата опасност, в която се намираме. Ето един цитат, който си заслужава да помним:

“Притеснен съм от убеждението, че нихилистичната философия, която така наречената образована общност избра да възприеме след публикуването на Произход на видовете, обрече човечеството да се движи в посока на самоунищожение. Денят на осъждение наближава.”—*Sir Fred Hoyle, The Intelligent Universe (1983), p. 9. [Хойл е изтъкнат британски астрофизик.]

Човекът, който съучаства в изготвянето на измамата с пилтдаунския човек, по-късно заявява, че дори най-ужасните войни на човечеството са само нормален начин на живот и не могат да бъдат избегнати. (По-късно в тази глава ще научим, че най-лошите войни на нашия век са следствие от приемането на дарвинистката теория, а не поради диващината на някакъв природен еволюционен “напредък.”)

“Законът на еволюцията, както е формулиран от Дарвин, дава обяснение за войните между народите; единственото разумно обяснение, което имаме.”—*Arthur Keith, Evolution and Ethics (1947), p. 149.

Според еволюционната теория, това, което сте, е добро, и каквото и да правите, е правилно; няма норми, абсолютни принципи или стандарти, които трябва да спазвате.

“Следователно човешката ‘доброта’ и поведение, смятани за етични от човешките общества, вероятно са просто придобити в еволюционния процес и изискват насърчаване – [тъй като] етична система, която основава своите предпоставки на абсолютни постулати, обикновено няма да бъде приемлива за онези, които гледат на човешката природа на основа на критериите на еволюцията.”—*Arno G. Motulaky, “Brave New World?” Science, Vol. 185, August 23, 1974, p. 654.

През 19 век те наричат себе си Американска асоциация на атеистите. През 20 век наричат себе си “хуманисти.” Ето техният боен вик:

“Никое божество не може да ни спаси; трябва да се спасим сами.”—*1974 Manifesto of American Humanist Association.

Целта на хуманистите отива далеч отвъд това просто да ви позволят да си живеете живота; те са решени да променят вашия морал, вашето тяло и вашите потомци. И то трябва да стане според техните стандарти. Възнамеряват да го направят чрез “наука.”

“Уникалната характеристика на човека в сравнение с животните е неговата способност да насочва и управлява своята собствена еволюция, и науката е най-могъщото средство за това.”—*Hudson Hoagland, “Science and the New Humanism,” Science, Vol. 143, January 10, 1984, p. 111.

Възнамеряват да го правят чрез “манипулиране на гените.”

“Вече нямаме нужда да сме подвластни на слепи външни сили, а можем да манипулираме средата и в края на краищата дори да манипулираме нашите гени.”—*Arno G. Motulaky, “Brave New World?” Science, Vol. 185, August 23, 1974, p. 853.

Възнамеряват да го правят чрез “натуралистична, научна етика.”

“Гореспоменатите изводи представляват, според мен, продължение на тезата на съвременния хуманизъм, както и на изследванията на еволюцията, че основната задача на човека е да развива своето благосъстояние и напредък. Тези двете, както на отделните членове на човешкия род, така и на целия вид, са разумно осъзнаване на реалния свят, особено на основата на натуралистична, научна етика.”—*H. J. Muller, “Human Values in Relation to Evolution,” Science, Vol. 127, March 21, 1958, p. 829.

Учението винаги е, че крайните цели и върховният успех ще бъдат постигнати когато осъзнаем, че не сме нищо повече от животни, и трябва да действаме като животни. (*Андрю Лавей, основател на Първа църква на Сатана в Сан Франциско, казва, че това е посланието дадено му от Сатана: Ние сме обикновени животни, и трябва да правим каквото си искаме.)

“Макар че много подробности остават неизвестни, цялостният план на биологичното устройство и функции при растенията и животните, включително човека, не приема друго обяснение освен еволюцията. Следователно човекът е просто звено във верига, която обединява целия живот на тази планета.”—*A. G. Motulaky, “Brave New World?” Science, Vol. 185, August 23, 1974, p. 853.

*Хогланд казва, че съзнанието, че не сме нищо повече от животни, ще ни помогне да подобрим обществото си.

“Уникалната характеристика на човека в сравнение с другите животни е неговата способност да насочва и контролира своята еволюция, и науката е неговото най-могъщо оръдие за това. Ние сме плод на два вида еволюция, биологична и културна. Ние сме тук като следствие от същите процеси на естествен отбор, които са произвели всички други растения и животни. Втори вид еволюция е психосоциалната или културната еволюция. Тя е уникална за човека. Нейната история е съвсем отскоро; започнала е преди около един милион години с нашите човекоподобни предшественици, които са започнали да правят оръдия на труда.”—*Hudson Hoagland, “Science and the New Humanism,” in Science, January 10, 1984, p. 111.

Образованието се смята за ключа към тази промяна. За да могат да направят всички атеисти, училищата трябва да бъдат контролирани от еволюционистите.

“Жизнено важно е еволюцията да стане централното ядро на всяка образователна система, тъй като именно еволюцията в широкия смисъл на думата свързва неорганичната природа с живота, звездите със земята, материята със съзнанието и животните с човека. Човешката история е продължение на биологичната еволюция в различна форма.”—*Sir Julian Huxley, цитиран в *Sol Tax and *Charles Callender (eds.), Evolution After Darwin, 3 vols. (1980).

За радост на дарвинистите, те смятат, че печелят в църквите, а също и във вярванията в църквите. (Повече за това можете да намерите на нашия сайт, в главата Еволюция и общество.)

“Освен въздействието върху традиционната наука, дарвинизмът нанесе поражения на конвенционалната теология.”—*D. Nelkin, Science Textbook Controversies and the Politics of Equal Time (1977), p. 11.

Но остава фактът, че еволюционната теория е една от най-зловещите, най-опасни теории наложени някога върху човечеството.

“Всичко, което е еволюирало чрез естествен отбор, трябва да е егоистично.”—*Life: How Did It Get Here? (1985), p. 177.

В глава озаглавена “Еволюция,” в една от своите книги, *Азимов цитира следното изявление, описващо така добре дълбоката същност на дарвинизма:

“Човечеството се стреми нагоре, и в този стремеж милиони биват стъпкани до смърт, за да могат хиляди да се покатерят на техните тела.”—*Clara Lucas Balfour (1808-1878), цитирана в Asimov’s Book of Science and Nature Quotations, p. 88 [главата “Еволюция”].

Осъзнаването на тази ужасна истина понякога е достигало дори до ума на самия *Дарвин от време на време.

“В мен винаги се поражда ужасяващото съмнение дали убежденията на човешкия ум, който се е развил от умовете на нисшите животни, имат някаква стойност или въобще са надеждни. Дали някой би се доверявал на убежденията на маймунския ум, ако въобще има убеждения в такъв ум?”—*Charles Darwin, цитиран в Francis Darwin (ed.) Life and Letters of Charles Darwin (1903; 1971 reprint), Vol. 1, p. 285.

Според еволюцията, нито човекът, нито кое да е друго същество или вещество във вселената не е планирано; всичко е само “случайност или произволно движение на атоми.

“Атеист е човек, който вярва, че е появил по случайност.”—*Francis Thompson, цитиран в Peter’s Book of Quotations (1977), p. 449.

Но “теорията за случайността” ще ни унищожи, ако се придържаме към нея. И преди това взаимно унищожение ще дойде нарастваща безнадеждност и безцелно объркване.

“Ние не решаваме социални проблеми, а по-скоро създаваме социални чудовища, когато човек бива смятан за случайно появил се, и след това на отделния човек бива отказвано правото да решава сам за себе си, понеже е само неудачна природна случайност.

Не е нужен професор по логика за да се стигне до извода, че ако човекът е такова същество по случайност, тогава неговото използване на други хора може да е само случайна сила, дори ако е по-горе от тях като социолог или психиатър. Ако презумпцията на детерминиста е правилна, тогава социалното или психологическо манипулиране може да създаде само случаен ред. Така детерминизмът вплита ума в безнадеждно объркване.”—*Marion Montgomery, “Imagination and the Violent Assault upon Virtue,” Modern Age: A Quarterly Review, 27, pp. 124-125.

Един преподавател по природни науки се съгласява с това.

“Малко от онези, които приемат Дарвиновата теория за еволюцията, осъзнават нейното дълбоко значение особено в социалните науки. . . . От многото злини произлезли от преподаването на еволюция, ще споменем само няколко.”—*Professor Holmes, Science (August 14, 1939), p. 117.

Дарвинизмът е законът на джунглата.

“Ако бъде последователно прилаган, дарвинизмът ще оценява доброто на основата на оцеляването. Това е законът на джунглата, където ‘силата е право’ и най-пригодените оцеляват. Било то хитрост или жестокост, подлост или измама, всичко, което дава на индивида способността да оцелява, е добро и правилно за този индивид и за това общество.”—H. Enoch, Evolution or Creation (1968), p. 145.

Биологичната еволюция на Дарвин бързо става основата за обществена теория, която носи повсеместни войни и неморалност.

“На своя страна, теорията за биологичната еволюция упражнява нарастващо влияние върху природните и обществените науки, и последствията от нея не са нито здравословни, нито похвални. Достатъчно е да споменем така наречения социален дарвинизъм, който често се стреми да оправдае нечовечността на човек към човека, и биологичния расизъм, който дава лъженаучно оправдание за зверствата извършени в Хитлерова Германия и на други места.”—*Theodosius Dobzhansly, “Evolution at Work,” Science, Vol. 127, May 9, 1958, p. 1091.

Учението, че човекът не е нищо повече от животно и не е отговорен за своите действия, е същността на ученията на Дарвин; и то насърчава най-злите импулси в човека.

“Не е чудно, че бригаден генерал Ф. Д. Фрост заявява във Fundamentalist от януари 1950, стр. 21: ‘Няма съмнение, че учението за еволюцията е най-голямото проклятие върху нашата образователна система.’ Било като четем Динамична социология на Уорд, или Морален кодекс на Ръсел, или Неморалност на Брифалт, или коя да е друга книга писана от школата на бихейвиористите, те всички се опитват да оправдават и основават своите изводи на животинската природа на човека. Тази философия се опитва да ограничи морала, принципите и практиката на добродетелно поведение, и да сведе човека до нивото на животинската природа. Нарастващият обществен хаос, разрушените семейства, разбитите животи, нарастващият брой разводи, многократно по-високият брой престъпници, не са нищо повече от неизбежно последствие от приемането и практиката на това еволюционно учение.”—H. Enoch, Evolution or Creation (1966), pp. 1146-1147.

image

ОТ МРАЧНАТА ПЕЩЕРА НА ДИВАЧЕСТВОТО:
Приемането на теорията на Дарвин е превърнало съвременния свят в джунгла на злото.

*Дарвин започна нещо, което се разпространи по целия свят и донесе страдания на милиони.

“Книгите на Дарвин бързо бяха преведени на всички основни езици, и политическите водачи от различни движения започнаха да използват ключовите думи на дарвинизма за да оправдаят своите експанзионистични амбиции. В Германия тяхното влияние е било особено дълбоко вкоренено. Там атеистичният еволюционист Ернст Хекел започва кампания за популяризиране напълно подобна на кампанията на Хъксли в Англия. Със своята философия за ‘свръхчовека,’ философът Ницше също е бил много повлиян от Дарвин, макар и да е смятал, че Дарвин не е стигнал достатъчно далеч в развиване на милитаристичните и расистки следствия от своите теории. Дарвинисткият империализъм е имал голямо влияние върху политиката на Бисмарк, и дори по-голямо върху политиката на Адолф Хитлер.”—H. M. Morris, History of Modern Christianity (1984), p. 47.

2 – ПОЛАГАНЕ НА ОСНОВИТЕ

КРАЙЪГЪЛНИЯТ КАМЪК НА ДВАДЕСЕТИ ВЕК – Въздействието на съвременното еволюционно мислене върху нашето съвременно общество е било ужасно. Вижте следните примери: *Маркс и *Кейнс в икономиката и обществените науки; *Дюи в съвременното образование; *Фосдик и “висшата” критика на Библията в съвременната теология; *Ницше, *Джеймс и *позитивистите в съвременната философия; *Биърд в историята на Америка; *Франкфуртер в съвременното право; *Лондон и *Шоу в белетристиката; *Камю, *Сартр и *Хайдегер в екзистенциализма; *Уайт в социологията; *Симпсън и *Добжански в палеонтологията и съвременната генетика; *Хъксли и *Тейлар дьо Шарден в хуманизма.

През 1960 излезе холивудски филм, който хвали “победата” на еволюцията в процеса срещу Скоупс (виж глава 30 на нашия уеб-сайт за подробен анализ на този процес). Филмът беше озаглавен Да наследиш вятъра. Това би било превъзходно заглавие за документален филм – но не върху процеса срещу Скоупс, а върху това какво социалният дарвинизъм е причинил на съвременния свят.

КАРЛ МАРКС – *Чарлс Дарвин, *Карл Маркс, *Ернст Хекел, *Фридрих Ницше и *Зигмунд Фройд са тези, които полагат основите на обществото през 20 век. Милиони животи са били унищожени – морално и физически – заради зловещите възгледи на *Чарлс Дарвин.

“Дарвин, Маркс и Фройд помагат за формиране на съвременното мислене според мирогледа на механистичния материализъм.”—*E. A. Opitz, “The Use of Reason in Religion,” in Imprimis 7(2):4 (1978).

Това, което *Дарвин довежда в биологията, *Маркс, с помощта на други, довежда в обществото.

“Точно както Дарвин открива закона за еволюцията в органичната природа, така Маркс открива закона за еволюцията в човешката история.”—*Otto Ruhle, Karl Marx (1948), p. 366.

Марксизмът е тясно свързан с дарвинизма.

“Идеята, че еволюцията е история на конкурентна борба, съвпада с неговата [на Маркс] идеология за ‘класовата борба.’”—*R. Milner, Encyclopedia of Evolution (1990), p. 412.

“ ‘Това е книгата,’ пише [Маркс] на своя последовател Енгелс през 1866, ‘която съдържа основата за нашия възглед в естествените науки,’ и с удоволствие е бил готов да посвети своя фундаментален труд, Капиталът, на автора на Произход на видовете, ако Дарвин би дал съгласието си.”

 

“На погребението на Маркс Енгелс заявява, че както Дарвин открива закона за органичната еволюция в естествената история, така Маркс открива закона закона за еволюцията в човешката история. Като принизява значението на нематериалните страни на човешкия живот, и със своята мисия да изкорени традициите и да унищожи идеята за Сътворението в умовете на хората, комунизмът остава един от най-силните привърженици на Дарвин. . . . След 1949, когато комунистите вземат властта в Китай, първият нов учебник въведен във всички училища не е бил нито марксистки, нито ленинистки, а дарвинистки.”—*Michael Pitman, Adam and Evolution (1984), p. 24.

Според теорията на Дарвин и Маркс, не само животните трябва да воюват диво за да оцелеят, но и човешкото общество трябва да прави същото.

“Както Дарвин, Маркс смята, че е открил закона за развитието. Той разглежда историята на етапи, както дарвинистите гледат на геологичните пластове и на последователните форми на живот. . . . Но има прилики дори в подробностите. Напълно в съгласие с духа на епохата, и Маркс, и Дарвин правят борбата средство за развитие. Отново, мярката за ценност при Дарвин е оцеляване и възпроизводство – абсолютен факт във времето, който напълно пренебрегва моралното или етично качество на резултата. При Маркс стойността е употребен труд – абсолютен факт във времето, който също пренебрегва моралната стойност на продукта [а също и на работника].”—*J. Barzun, Darwin, Marx, Wagner (1958), p. 8.

*Енгелс, последовател на *Маркс, първи от двамата открива книгата на Дарвин.

“Фридрих Енгелс, един от основателите на комунизма, пише на Карл Маркс на 12 декември 1859, ‘Дарвин, когото сега чета, е впечатляващ.’”—*C. Zirkle, Evolution, Marxian Biology, and the Social Scene (1959), p. 85.

*Маркс я прочита и отговаря:

“Карл Маркс отговаря на Фридрих Енгелс на 19 декември 1860, ‘Макар да е написана в суров английски стил, това е книгата, която съдържа основата на нашите възгледи в естествената история.’”—*C. Zirkle, Evolution, Marxian Biology, and the Social Scene (1959), p. 88.

Месец по-късно *Маркс вече знае, че е открил онова, което е търсел: “научна” основа на своята теория за “социален прогрес.”

“Отново, Маркс пише на Енгелс на 16 януари 1861, ‘Книгата на Дарвин е много важна и естественият отбор служи като основа за класовата борба в историята. . . . Тук не само за първи път е нанесен смъртен удар върху “телеологията” в естествените науки, но също и е обяснен подчертано техният рационален смисъл.’”—*C. Zirkle, Evolution, Marxian Biology, and the Social Scene (1959), p. 88.

Реакционните социалисти защитават своите революционни действия с *Маркс и *Дарвин.

“Защитата на Дарвин не е нещо ново за социалистите. Социалистическото движение признава дарвинизма като важен елемент в своя общ мироглед още от самото начало. Когато Дарвин издава своя Произход на видовете през 1859, Карл Маркс пише писмо на Фридрих Енгелс, където казва: ‘. . . това е книгата, която съдържа основата за нашите възгледи в естествената история. . . .’ Като защитават дарвинизма, работниците укрепват своята защита против атаките на тези реакционни типове и подготвят промяната на обществения ред.”—*Cliff Conner, “Evolution vs. Creationism: In Defense of Scientific Thinking,” International Socialist Review, November 1980.

Друго следствие от дарвинизма е нарасналият милитаризъм и войните. Дарвин и неговите последователи полагат основата за последвалите кръвопролития. Към *Ленин и *Маркс трябва да добавим *Хекел и *Ницше.

ЕРНСТ ХЕКЕЛ – *Ернст Хекел, професор в Йенския университет, е първият разпространител на дарвинизма на европейския континент, точно както Томас Хъксли е “булдогът” на Дарвин в Англия. В глава 22, Рудиментарни органи и рекапитулация, и глава 29, История на еволюционната теория, описваме подробно фалшификациите на *Хекел за рекламиране на дарвинизма с нечестни методи.

Заедно с *Ницще, *Хекел полага основите на немския милитаризъм, който довежда до Първата и Втората световни войни. Докато *Ленин и *Маркс се занимават с класова борба за световно господство, *Хекел и *Ницше са заети със завладяването на непълноценните раси от “свръхрасата.”

“Ернст Хекел (1834-1919) е активен говорител на дарвинизма в Германия. . . . Хекел изповядва мистична вяра в природните сили и в буквално пренасяне на биологичните закони в обществото. Движението, което той основава в Германия, е било прото-нацистко по своя характер; романтичният ‘фолкизъм’ и Монистичната лига (основана през 1906), заедно с еволюционната наука, полагат идеологическите основи на националния социализъм.

. . . Английският дарвинизъм свързва два главни въпроса, естественият отбор и борбата за оцеляване. Социалният дарвинизъм е опит да се обясни човешкото общество на основата на еволюцията, но тълкуването на Хекел е било много различно от тълкуванията на капиталиста Хърбърт Спенсър или комуниста Маркс. За него основният компонент е етиката на същностната борба между висши и нисши култури – между раси от хора.”—*Michael Pitman, Adam and Evolution (1984), p. 48.

Вдъхновен от писанията на *Дарвин, *Хекел става прародител на нацисткото насилие, което избива милиони и оставя Европа в развалини.

“Заедно със своите социални дарвинистки последователи, [Хекел] се захваща да докаже ‘аристократичната’ и недемократична същност на природните закони. . . . До своята смърт през 1919, Хекел продължава да допринася към тази особена разновидност на немското мислене, която служи като разсадник за националния социализъм. Той става един от главните идеолози на расизма, национализма и империализма в Германия.”—*Daniel Gasman, Scientific Origins of National Socialism: Social Darwinism in Ernst Haeckel and the German Monist League (1971), p. xvi.

Дарвинизмът е доведен до своя логичен край: Убиването на кротките и слабите.

“Немският дарвинизъм е формиран от Ернст Хекел, който го съчетава с антиклерикализъм, милитаристичен патриотизъм и видение за расова чистота в Германия. Той призовава за унищожаване на установената църква в Германия с нейните проповеди за ‘кротките ще наследят земята’ и съчувствие към слабите. Според него, такова ‘суеверно’ учение ще доведе до ‘самоубийство на расата.’”—*R. Milner, Encyclopedia of Evolution (1990), p. 119.

Монизъм” е теорията, че цялата реалност се състои само от материя. Това учение е важна основа на атеизма.

“От всички предшественици на Хитлер в Германия – Хегел, Конт, Ницше, Бернхарди и други – най-важният определено е Ернст Хекел, атеистичният основател на Монистичната лига и най-енергичният говорител на биологичния и социалния дарвинизъм в континентална Европа в края на деветнадесети и началото на двадесети век.”—H. M. Morris, Long War Against God (1989), pp. 78-79.

Само най-пригодените трябва да оцелеят.”

“Той [Хекел] убеждава масите от свои сънародници, че трябва да приемат своята еволюционна съдба като ‘господарска раса’ и да се ‘наложат’ над непълноценните народи, тъй като е правилно и естествено да оцелеят само ‘най-пригодените.’ Неговата версия на дарвинизма бива включена в Моята борба (1925) на Адолф Хитлер, чието заглавие е взето от превода на Хекел на Дарвиновия израз ‘борба за съществуване.’”—*R. Milner, Encyclopedia of Evolution (1990), p. 207 [също 312-313].

“През 1918 апостолът на Дарвин, Ернст Хекел, става член на Thule Gesellschaft, тайна радикално дясна организация, която по-късно играе важна рола в основаването на нацизма. Рудолф Хес и Хитлер са посещавали събранията на организацията като гости (Фелпс, 1963).”—Ian Taylor, In the Minds of Men (1987), p. 488.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: django
Категория: Други
Прочетен: 223378
Постинги: 86
Коментари: 35
Гласове: 70
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031